Biešu-šokolādes kūka


Svētku noskaņa šajos Ziemasvētkos laikam nebija tikai tiem, kam nav nekā, par ko priecāties. Mūsu mājās tā bija. Lai nu kā, Deivids Lebovics ir mans visu laiku favorīts. Viņa receptes es gatavoju reti (jo vienmēr baidos, ka nesanāks pat ne uz pusi tik labi, un kam man tādu vilšanos?), taču, kad saņemos dūšu mēģināt kaut ko no viņa bloga vai grāmatām, rezultāts vienmēr ir perfekts. Tā laikam ir stāstījuma precizitāte procesā, proporcijās un sastāvdaļās. Biešu kūka, seriously? Šokolāde + bietes atkal kādam var šķist dīvains kombo. Man gluži pretēji, tās likās absolūti pieņemamas un organiski saderīgas sastāvdaļas. Gluži kā citiem maize vai olas, bietes ir mans ikdienas ēdiens. Un Deivids, kurš pavadījis laiku šokolādes fabrikā Beļģijā, grauzdējis kakao pupiņas Berger šokolādes ražotnē Sanfrancisko, baudījis šokolādi Francijā un Londonā, noteikti zina KĀ un AR KO. Es viņam uzticos.
Kā gandrīz ikvienas šokolādes kūkas tapšanas process, tas jāsāk ar atbilstoša kakao uzmeklēšanu. Dažādi kakao padzērieni nederēs. Arī "kakao pulveris" dažkārt ir maldinošs apzīmējums. Visvisvistumšākais, ko varat atrast, kā norāda Deivids. Dabīgais vai holandiešu, šoreiz tas nav izšķiroši. Obligāti jāuzsver - kūku nedrīkst pārcept, tādēļ jālūko kūku ņemt ārā no cepeškrāsns, kad pie veidnes malām tā jau gatava. Pretējā gadījumā pazudīs viss tās "sulīgums". Ja svētku steigā nebūtu savējo atstājusi cepeškrāsnī par 5 minūtēm ilgāk, domājams, tā būtu vēl par iedaļu baudāmāka. Visbeidzot - starp citu, kūka lieliski garšo arī silta, un, ja nav ne crème fraîche, ne maskarpones siers, šajā gadījumā karote saldējuma patiesi to lieliski papildinātu.
 
 

3 komentāri: