Kliju-burkānu mafini

Lai arī Joy the Baker receptes vismaz uz mani ir atstājušas iespaidu jau sen, un viņas ierosmes par to, kā ar kulinārijas paņēmieniem atstāt iespaidu uz puisi, ir vienkārši aizkustinošas, tās lasot mani pavadīja zināma neticības sajūta. Pēdējo reizi, kad es uzdrošinājos ko tādu mēģināt, es ieguvu visai nepārliecinošu rezultātu un somas laptopa nodalījumu pilnu ar smilšu mīklas drupačām. Kopš tā laika ar kulinārijas brīnumiem iespaidu atstāt cenšos tikai uz maziem bērniem, veciem cilvēkiem un draudzenēm. Viņas vismaz māk zīlēt, vienmēr cienā ar vīnu un zina, kas ir smilšu mīkla vai beztauku jogurts. Tāpat pavisam droši es varu apgalvot, ka cepumi un kūkas parasti nav puišu garšas sajūtu topā, daudz labāk strādās cepta gaļa vai tortiljas.

Ak jā, virsrakstā taču bija rakstīts ''kliju-burkānu mafini''? Tātad, pavisam noteikti uz puišiem atstāt iespaidu ar šiem neizdosies. Bet es apliecinu, ka šie neglītie, mazliet iekritušies kēkši ir veselīgi (vai vismaz krietnas pāris reizes veselīgāki par šokolādes mafinu ar zemesriekstu sviesta glazūru), un iekšējais skaistums taču atsver šādas tādas ārējas nepilnības (es runāju par ēdienu!). Klijas, ko vairums cilvēku pielīdzina zāģu skaidām, patiesībā ir lielisks šķiedrvielu un vitamīnu avots. Recepte ir mana brīva improvizācija par burkānu mafinu un kliju mafinu apvienošanos vienā veselīgā tandēmā.
Recepte:
0,5 glāzes brūnais cukurs
2 glāzes kviešu klijas
100 g milti
1,5 glāzes smalki sarīvēti burkāni
citrona miza, smalki sarīvēta
1 ola
1 olas baltums
0,5 glāzes augu eļļa
0,5 glāzes bezpiedevu jogurts
1 glāze ūdens
1 tējk. cepampulveris
1 tējk. soda
0,5tējk sāls

Klijas novieto uz cepampapīra un līdz 180 grādiem uzsildītā cepeškrāsnī aptuveni 10 minūtes apgrauzdē. Ļauj, lai tās atdziest. Lielā bļodā sajauc klijas ar ūdeni, jogurtu, cukuru, iemaisa citrona mizu, eļļu un olas. Atsevišķi sajauc miltus ar cepampulveri, sodu un sāli, pievieno sausās sastāvdaļas pārējai masai. Mafinu pannā ievieto papīra formītes un iepilda mīklu, aizpildot līdz pašai augšai. Cepšanās laiks aptuveni 25 minūtes.

1 komentārs: