Marcipāns

Marcipāns bija pavisam jauns izaicinājums. Darīju to pirms gada ap Valentīndienu, taču centīšos restaurēt procesu un izjūtas - kālab tādu sasniegumu turēt zem pūra! Visupirms ar totālu neveiksmi beidzās mans plāns iegādāties jau lietošanai gatavas - blanšētas mandeles. Ja kāds zina, kur tādas var dabūt, lūdzu, padalieties ar informāciju. Atceroties to, kā savulaik man sekmējās ar mandeļu blanšēšanu, es sapīku - ko tagad? Neko darīt, iegādāju pulka mandeļu par Ls5.50 kilogramā, apbruņojos ar pacietību, uzkarsēju ūdeni un ņēmos blanšēt. Ķēpīgs darbiņš.
 
 
Marcipāna vēsturiskā izcelsmes vieta nav īsti skaidra, tomēr visur, kur marcipāns cieņā, to raksturo kārtīga mandeļu trieciendeva un cukurs (no lētajiem marcipāniem gan jāuzmanās, jo mandeļu šķietamu klātbūtni tajos mēdz nodrošināt ar esences un sojas palīdzību). Bērnībā man negaršoja marcipāns, teju vai riebās - tas ir kas dīvains, kas garšo pēc zāļu aptieciņas, un kā gan pieaugušie vispār spēj to uzskatīt par saldumu? Tagad par marcipānu es, varētu teikt, fanoju un esmu nogaršojusi visdažādākos marcipāna veidus no veikalu sortimenta (Stokmanā, domājams, tas ir vislielākais lielveikalu konkurencē). Pilnību nesolu, tomēr, ja viss norit labi - mandeles samaltas pareizajā konsistencē, pūdercukurs gana smalks, sīrupa nav par daudz, nedz arī par maz, tad rezultāts ir nevainojama, daudzējādi pielietojama marcipāna masa. Mērcējam šokolādē, kaut tinam spīdīgos papīrīšos un lepojamies ar paveikto!
 
 

4 komentāri:

  1. Jau blanšētas mandeles esmu pirkusi Rīgā, Šivas centra veikaliņā..Brīvības ielā 103 - 2a (ieeja tur ir no pagalma puses)
    http://www.shiva.lv/index.php/lv/kontakti

    Marcipāns tā ir manta..... mmmmmmm

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. milzīgs paldies par info! nekad nebūtu iedomājusies tur meklēt.

      Dzēst
  2. Blanšētas mandeles var nopirkt arī Centrāltirgū (pie riekstiem un žāvētajiem augļiem). Ja nemaldos, maksā Ls 6,50 kg.

    p.s. man ļoooooti patīk šis blogs :)

    AtbildētDzēst